Ugrás a cikkhez
Reklám

A Frankfurter Rundschau újság egy 1940-es náci antiszemita filmhez hasonlította az izraeli miniszterelnököt, Benjamin Netanjahut egy csütörtöki vezércikkében - horkan fel a Jerusalem Post cikkét szemléző TEV, vagyis a kormány által kitartott, magyarokat megfigyelő és zaklató zsidó gárda honlapja.

A cikknek ”Az örök Netanjahu” címet adták, ami Fritz Hippler klasszikus dokumentumfilmje címének szavaival játszik, mely egy bolyongó zsidó középkori legendájának feldolgozásával mutatja be a zsidó parazitizmus valóságát (bár a TEV-es, "igazolta a holokausztot" megfogalmazás sem rossz - a szerk.).




A Netanjahu-ellenes szalagcím felrobbantotta a német Twittert, "sokan" szemére vetették a baloldali, főleg német szociáldemokraták által olvasott lapnak, hogy antiszemitává vált.

Adolf Hitler propagandaminisztere, Joseph Goebbels szervezte meg ”Az örök zsidó” című film forgatását, mely olyan sikeres lett, hogy az örök ajvékolók a mai napig a "történelem legerőszakosabb zsidó-ellenes filmjeként" tartják számon.

„Hihetetlen” - írta Ulf Poschardt, a Die Welt németországi napilap főszerkesztője, antiszemitizmus hashtaggel ellátva Twitter-bejegyzését.

Nicht zu fassen. #Antisemitismus https://t.co/cD9qHxJliX

— Ulf Poschardt (@ulfposh) 2019. április 11.

Filipp Piatov, a Bild napilap újságírója azt a kérdést tette fel a Twitteren, hogy vajon „mi folyik a német szerkesztőségi irodában, hogy antiszemita náci nyelvezetre hajazó címmel játszanak?”

A közösségi média erőteljes negatív reakciói hatására a Frankfurter Rundschau nyilatkozatot adott ki, melyben "elismerik hibájukat".

“A cikkünk címének első verziója nagy felháborodást keltett – jogosan. Benjamin Netanjahu izraeli miniszterelnök újabb ciklusára szerettünk volna utalni, és nem gondoltunk bele, hogy az egy 1940-es náci antiszemita propaganda filmre, a zsidók ellen agitáló 'Az örök zsidóra' hajazhat.”

A lap hozzátette, bocsánatot kérnek a „történelmi amnéziáért” de „különösen nehéz olyan szavakat találni manapság, ami ne kötődne az antiszemitizmushoz valamiféleképp”, és "javították" az eredeti címet „A helyettesíthetetlen Netanjahura”.




A botrányért felelős szerző kilétéről a lap nem árult el közelebbit, ahogy arról sem, a lap indított-e fegyelmi eljárást ellene. Maga a cikk Inge Günther munkája.

Alex Feuerherdt, egy "német antiszemitizmusról" gyakran cikkező újságíró szerint a Frankfurter Rundschautól, elvárható lenne, hogy odafigyeljen ezen a területen, és válaszából is kitűnik mekkora probléma manapság az antiszemitizmus Németországban - figyelmeztet cikkében a magyarországi kormány hírhedt Chabad-szektája.

(Kuruc.info)

Az örök zsidó című dokumentumfim alább megtekinthető:

Kapcsolódó:

- Az örök zsidó akkor és azóta: egy történelmi összevetés Istóczy Győző bölcselete alapján

- A sokadik hűségeskü: "A magyar kormány számít és értékként tekint a magyar zsidóságra"

- Pintér-kommandó akadályozta meg Az örök zsidó levetítését

Reklám





Szólj hozzá!

Friss hírek az elmúlt 24 órából