Kreol bőrű, sötét hajú, a roma közösségekben feltűnést nem keltő személy segítheti terepfelméréssel a sorozatgyilkosokat - állítja a Bors bulvármagazin. A Nemzeti Nyomozóiroda nem kommentálta a lehetőséget.
Több csütörtöki napilap is arról írt, hogy a rendőrség lefoglalt három kamerát Kislétán, amelyek elképzelhető, hogy rögzítették az elkövetőket.
A Magyar Nemzet, a Népszava és a Bors szerint a kamerák nem messze a hétfő hajnali gyilkosság helyszínétől, egy magánlakásban, illetve két boltban voltak felszerelve, és feltehetően rögzítették, ki mászkált a környéken a gyilkosság éjjelén.
A Borsnak Végh József kriminálszociológus úgy vélekedett, egészen biztos, hogy körültekintő, minden részletre kiterjedő terepszemle előzi meg a gyilkosságokat.
Az alapos megfigyeléshez idő kell, így a gyilkosokat segítő személy nem kelthet feltűnést a roma közösségekben. Ezek alapján elképzelhető, hogy egy kreol bőrű, sötét hajú férfi végezheti el ezeket a feladatokat, akinek a jelenléte nem gyanús.
Csécsi Soma, a Nemzeti Nyomozó Iroda helyettes szóvivője a lapnak nem kommentálta ezt a lehetőséget.
(Hírszerző)
Kuruc.info / A.S.: Csécsi Soma nem kommentál, mi viszont megtesszük. Ha maradunk a “cigánygyűlölő”, “egy mokka által elkövetett súlyos bűncselekményt / gyilkosságot megbosszuló” verziónál, akkor már a feltételezés is abszurd. Egy igazi cigány nem fog egy ilyen csoporthoz csatlakozni (persze, pont egy olyan csoporthoz, ami válogatás nélkül, hidegvérrel gyilkol le bárkit, aki a szemük elé kerül, nőt és gyereket is...) – vagy ha már megtette volna, akkor már rég ráharapott volna az 50, ill. most már százmilliós vérdíjra, ill. vádalkura és büntetlenségi ígéretre. Elképzelhetetlen, hogy egy félbolond fajgyűlölő csoportban pont egy cigány "felderítő" legyen.
Ha meg valaki szerint elégséges az, hogy a fehér elkövetők egyike cigánynak maszkírozza magát (szoláriumban szénné égeti magát; a haját feketére festi vagy teljesen levágja, ha kékszemű, akkor barnásító/feketésítő kontaktlencsét rak be stb.), kiábrándítjuk: azonnal lebukna, ha egy igazi mokka leszólítaná, beszédbe elegyedne vele. Nem olyan könnyű úgy fellépni (beszéd, kiejtés, nyelv, szókincs, szófordulatok), hogy ne jöjjenek rá a született orkok, hogy az illető, bizony, nem igazi...
Nem mellesleg: az, hogy egyes sajtótermékek ezt a finoman szólva nem életszerű vonalat viszik, azt bizonyítja, hogy egyáltalán nem lehet kizárni uzsorásoknak az utcának vagy a rokonságnak szóló megfélemlítését, befenyítését, a fizetési fegyelmet növelő példát statuálását; vagy (mivel jelen esetben egy 13 éves lányról is szó van) stricik bosszúját, mert a kiszemelt áldozatot nem tudták “befogni”, kiállítani az út szélére. Ahogy a szerelemféltést, szerelmi bosszút sem. Ezeknek az elkövetői gond nélkül mozoghatnak egy cigánytelepülésen – végül is, maguk is mokkák…