Dr. Martens. Azt hiszem, sokaknak nem kell bemutatni ezt a cipőmárkát. Aki csak egy kicsit is ismerős a rocker, punk, skinhead színtéren, az valószínűleg ismeri a semmivel sem összetéveszthető acélbetétes bakancsot, gondoljunk csak a sárga-fekete címkére és a szintén sárga gojzer varrásra.

Emlékszem, nekem is Martens volt az első bakancsom, melyet az első (diákmunkás) fizetésemből vettem meg, 15 évesen. Ennek már több mint 20 éve, de még mindig egyben van, bár ritkán veszem elő. Mi sem mutatja jobban a Dr. Martens népszerűségét a skinhead színtéren, minthogy két hazai banda is megénekelte eme lábbelit, az egyik az Egészséges Fejbőr (Dr. M., valamint Igaz szerelem), a másik a Radical Hungary. A '80-as években még volt egy budapesti zenekar is, amely felvette a legendás bakancs nevét: Dr Martens Skin Band. De gondoljunk csak a klasszikus viccre is: "Hogy hívják a cigányok fogorvosát? Dr. Martens."



Fotó: Pinterest

De úgy néz ki, hogy ez már csak a múlt, s oly sok nagy céghez (például a Lonsdale) hasonlóan a Martens is szembköpi korábbi vásárlóit, és beáll az LMBTQP-lobbisták táborába.

Történt ugyanis, hogy a cég olyan bakancsokat mutatott be, melyek a "transznemű műtéteket" támogatják, konkrétan a mellek eltávolítását propagálják, "természetesen" szivárvánnyal, valamint egy "Queer" felirattal megspékelve. A normalitást szembeköpő illusztrációval ellátott bakancsot a múlt héten büszkén hirdették a Dr. Martens Instagram-fiókjában és honlapján. A lábbeli a "DIY Docs" kollekció részeként kerül bemutatásra, rajta pedig egy félmeztelen figura van, hegekkel a melle alatt. Az elmúlt héten láttunk rá példát, hogy milyen remek ötlet a "nemváltó műtét".




A deviáns mintákkal ellátott bakancsot Jess Vosseteig coloradói "művész" tervezte. Az elmebeteg grafikus így nyilatkozott sátáni művéről:

Szerettem volna két stilizált embert bevonni a queer közösségbe. Tudtam, hogy sok színt szeretnék beépíteni szivárványba, felhőkkel és csillogással! A hátuljukra azt írtam, hogy „Queer Joy”, hogy azt üzenjem, hogy a furcsa öröm mindig létezni fog.

Korábbi munkái, köztük egy „Az időszakoknak nincs nemük” című darabja, tovább hangsúlyozza az "inkluzivitás és a hagyományos nemi normák kihívása iránti elkötelezettségét". Tegyük hozzá, hogy szépen megfogalmazták az elfajzott perverzió megjelenését. Vosseteig "művészi erőfeszítéseit" 2022-ben a Colorado-i Egyetem Boulder Kreatív Aktivizmus Díjjal is elismerte.



Jess Vosseteig és a bakancsai

Vosseteig elkötelezettsége az LMBTQ+-problémák mellett túlmutat a bakancsokon. Korábban nagy márkákkal, köztük a Lush-sal, a Facebookkal és a Harper Collins kiadóval kötött partnerséget, hogy olyan "műalkotásokat" hozzon létre, amelyek az "inkluzivitást és az egyenlőséget hirdetik". A Shoutout Coloradónak adott 2021-es interjúban Vosseteig megosztotta munkája iránti szenvedélyét, és kijelentette: "Mélyen inspirál az egyének egyedisége, a feminizmus, az LMBTQ+ közösség, az élénk színpaletták és a divat. Nő- és nemi tanulmányok. Ötvöztem tudásomat és szenvedélyemet az interszekcionális feminizmus, az egyenlőség és az inkluzivitás iránt a művészet iránti szeretetemmel." Hozzátette: "Gyakran kapok negatív kritikát, és azon tűnődöm, hogy amit csinálok, számít-e, de aztán eszembe jut, hogy a munkám nagyon sokféle emberhez szól, és pozitivitást hoz a világba." Úgy látszik, hogy Vosseteig kisasszony (ha nem sértődik meg, hogy biológiai nemének megfelelően definiálom) az inkluzivitás szóhoz is valamilyen fétissel kapcsolódhat.

Vosseteig mellett más elfajzott "művészekkel" is együttműködik a Martens, ugyanis pályázaton választották ki a jelölteket, akikkel együtt propagálják a sátáni romlottságot. A Meg Emiko nevű ázsiai-amerikai non-bináris transz... tehát köcsög szintén előállt egy förmedvény Martenssel. Ő úgy nyilatkozik a "művészetét" illetően, hogy "rendkívül motivált vagyok, hogy olyan művészetet hozzak létre, amely felhívja a figyelmet, és arra ösztönzi az embereket, hogy lépjenek fel az országszerte elsöprően veszélyes LMBTQIA+-ellenes törvényjavaslatok ellen."



Meg Emiko és a bakancsa. Már a pulóverért is járna egy acélbetétes fogorvosi kezelés

A harmadik "művész" Sarah Epperson nyálas ömlengésétől megkímélném az olvasókat, az ő nyilatkozatából csupán ennyit emelnék ki: "Tavalyi munkámmal több mint 10 000 dollárt gyűjtöttünk abortuszalapokra."



Sarah Epperson gusztustalansága

A buzerancia apokalipszisének negyedik lovasa Caitlin Blunnie, aki szerint "a művészet olyan erős médium, hogy eléri az embereket és megváltoztatja a nézőpontjaikat, ami különösen fontos a queer felszabadításért folytatott harcban. Ha normalizáljuk a furcsa testeket és kifejezéseket, biztonságosabb világot teremthetünk hogy az LMBTQIA+ emberek hitelesen jelenjenek meg."



Caitlin Blunnie és a Martens

Az LMBTQP(edofil)-barát bakancsok azonban gyorsan heves vita tárgyává váltak. Egyes közösségimédia-felhasználók azzal vádolták a Dr. Martenst, hogy kényes ügyeket haszonszerzésre használ ki, az egyik feldühödött felhasználó pedig így kommentálta: "Milyen szégyenletes. Undorodom.", egy másik pedig azt mondta: "Fiatal tinédzser lányok és leszbikusok megcsonkítását propagálni olyan menő és progresszív. Szégyelld magad!"

Többen felvetették, hogy a bakancson szereplő rajzfilmfigura kiskorú lehet. Az aggodalmak orvoslására a Dr. Martens szánalmas magyarázkodásba kezdett, mondván, hogy a "műalkotást" csak felnőtteknek szánták, mivel a bejegyzés egy Instagram-verseny része volt, amely 18 éven felüli személyeket céloz meg. A tájékoztatás ellenére a kritikusok továbbra is szkeptikusak voltak a bakancs megfelelőségét illetően.

A liberális széplelkek természetesen odavannak a romlottság manifesztációjáért, és nem átallanak művészetnek nevezni, miközben gőgös felfuvalkodottsággal neveznek tehetségtelennek olyan valódi művészeket, mint Adolf Hitler. Magam részéről, azonban az utóbbi úriember művészetét tudom igenelni (hasonlóan politikai eszmerendszeréhez), nem pedig az Entartete Kunst degeneráltságát.

KG

(Kuruc.info)